وقتی صحبت از رژیم های کتوژنیک به میان می‌آید چه کاری انجام می‌دهند و چه کاری باید متفاوت انجام دهید

کنار گذاشتن کتو به این معنی است که میتوانید از داشتن انرژی در طول تمرین لذت ببرید، به خصوص اگر برخی از بهترین میانوعدههای ریکاوری مانند شیرشکلات، اسموتیهای میوهای با پودر پروتئین و پنکیکهای تخممرغ و موز را استفاده کنید. 3. بسیاری از وبسایتها، برنامهها و کتابهای آشپزی نیز دستور العملها و ایدههای غذایی مناسب کتوژنیک را ارائه میدهند که میتوانید از آنها برای ایجاد منوی سفارشی خود استفاده کنید. در اصل، این رژیم غذایی باعث آزادسازی کتونها توسط بدن در جریان خون میشود. Th᠎is has be​en creat ed with the ᠎help ᠎of GSA C on᠎tent Gener᠎at or D᠎em᠎over᠎sion᠎.

سرطان و رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک 28 روزه و منجر به افزایش قابل توجه سطح کتونها در خون میشود که مولکولهای مهمی هستند. این به عنوان “ آنفولانزای کتو ” یا “آنفولانزای کم کربوهیدرات” شناخته می شود. در اثر تجزیه چربی ها یک سری اجسام کتونی نیز آزاد می شود که به آنها کتون بادی می گویند. کتون ها مولکول هایی هستند که می توانند تا حدی جایگزین کربوهیدرات ها به عنوان منبع انرژی برای مغز شوند. نمک بیشتری بخورید. هر روز 1 تا 2 گرم نمک اضافه کنید تا با کاهش کربوهیدرات، مقدار از دست رفته در ادرار را جایگزین کنید. در یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات، مقداری از این گلوکز را می توان با مقدار کمی کربوهیدرات مصرفی تامین کرد.  A rticle was generated with the he lp  of GSA Conte​nt Gen​erator  D emov er si on .

رژیم کتوژنیک پزشک

زمانی که وقت کمی دارید، از وعدههای غذایی کتوی منجمد و سالم استفاده کنید. اگرچه مطالعات رسمی کمی انجام شده است، به نظر می رسد که رژیم های کم کربوهیدرات و کتوژنیک ممکن است برای افراد مبتلا به بیماری آلزایمر مفید باشد. این یک بیماری پیشرونده است که در آن مغز پلاک ها و گره هایی ایجاد می کند که باعث از دست دادن حافظه می شود. در این فرآیند، کبد گلوکز تولید می کند تا مغز از آن استفاده کند. A​rt​icle w as gen er at ed  by GSA C ontent​ Generator  DEMO .

در یک رژیم غذایی استاندارد کم کربوهیدرات، مغز همچنان تا حد زیادی برای سوخت به گلوکز، قند موجود در خون شما وابسته است. هدف اصلی افزایش سطح کتون خون است. سطح کتون بسیار بالاتر و بهبود قابل توجهی در عملکرد مغز در مقایسه با گروه کنترل داشتند. گلوکز معمولا سوخت اصلی مغز است. کربوهیدراتها نیاز به فرآوری اضافی ندارند تا گلوکز بسازند، بنابراین سطح قند خون را به میزان نسبتا موثری یکنواخت نگه میدارند. از جمله عوامل افزایش وزن میتوان به عدم تعادل هورمونها به خصوص مقاومت انسولین و سطح بالای قند خون اشاره کرد. این موضوع به این دلیل است که رژیم غذایی سطح انسولین را تثبیت میکند و سیستم بدن شما را به سمت تولید منبع انرژی برای مغز و بافت بدن سوق میدهد.

اما اگر کربوهیدرات در دسترس نباشند سطح گلوکز افت پیدا کرده و بدن چربی را به عنوان منبع سوخت قرار میدهد. علاوه بر این ، به تقویت متابولیسم کمک می کند و به شما نیز کمک می کند تا به سرعت لاغر شوید.از دیگر فواید قهوه برای سلامتی می توان به کبد سالم، تقویت قلب و پیشگیری از بیماری پارکینسون اشاره کرد. اگرچه رژیم بدون کربوهیدرات توصیه نمی شود زیرا بسیاری از غذاهای سالم را حذف می کند. اما این در حالی است که با مصرف برخی از غذاهای سالم، میتوانید به راحتی این مشکل را برطرف کنید.

اگر سالم و فعال هستید و نمیخواهید وزن کم کنید، میتوانید کربوهیدرات بیشتری بخورید. این کار بدن شمارا آماده میسازد تا پیش از حذف کامل کربوهیدراتها، چربیسوزی بیشتری داشته باشد. بدن کتونهای موجود در خود را تجزیه میکند؛ کتونها نوعی سوختاند که کبد آن را از چربی تولید میکند. آمینو اسیدهای موجود در پروتئین ممکن است به گلوکز تبدیل شوند، بنابراین رژیم کتوژنیک پروتئین کافی برای حفظ توده بدون چربی بدن از جمله ماهیچه را مشخص می کند، با این حال این مقدار هنوز هم باعث کتوز می شود.

خیار در رژیم کتوژنیک

This h as been gen​er ated with G᠎SA Con​te᠎nt G​enerator​ Demov ersi᠎on !

رژیم کتوژنیک دوره ای

صرع یک بیماری است که با تشنج های مرتبط با دوره های هیجان بیش از حد در سلول های مغز مشخص می شود. گرچه تغییرات بیوشیمیایی زیادی در مغزِ افرادی که رژیم کتوژنیک مصرف میکنند، روی میدهد، اما مشخص نیست که کدامیک از اینها، اثرات ضد تشنجی دارند. آنها فواید بیشماری دارند و یک گزینه میان وعده عالی در رژیم کتو یا رژیم کم کربوهیدرات هستند. میگرن: محققان گزارش می دهند که رژیم های کم کربوهیدرات یا کتوژنیک ممکن است برای افراد مبتلا به میگرن تسکین دهنده باشد . خبرگزاري آريا – سخنگوي سازمان غذا و دارو گفت: پفک داراي رنگ مصنوعي ،چربي و نمک بالا بوده و استفاده از اين محصولات توصيه نمي شود .به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از ميزان، کيانوش جهانپور گفت: فرآورده پف کرده نمکي برپايه ذرت نوعي اسنک محسوب ميشود که ماده اصلي آن بلغور ذرت است که به استفاده از دستگاه اکسترودر به شکل محصولاتي پف کرده در ميآيد.وي افزود: پودر پنير، نمک و رنگ دهندههاي غذايي از ديگر مواد تشکيل دهنده اين محصولات محسوب ميشوند که پس از طعم زني بلغورهاي پف کرده به آنها اضافه ميشوند.

اگرچه بیشتر مغز می تواند از کتون ها استفاده کند، بخش هایی وجود دارد که برای عملکرد به گلوکز نیاز دارند. همچنین مصرف میوه ها و سبزیجات به دلیل ویتامین های فوق العاده ای که دارند برای کاهش وزن بسیار مناسب است. در حالت میانگین ، تقریبا 10 درصد یک میوه را قند تشکیل داده است . هیپرانسولینیسم مادرزادی: هیپرانسولینیسم مادرزادی باعث کاهش قند خون می شود و می تواند منجر به آسیب مغزی شود. رژیم کتوژنیک به جای تکیه بر قند (گلوکز) بهعنوان منبع انرژی، که از کربوهیدرات ها (مانند غلات، حبوبات، سبزیجات و میوه ها) به دست می آید، از کتونها استفاده میکند.

᠎Article w​as c​reated ​by GSA C on​tent Gen᠎erator Dem oversion᠎!

کافئین. کافئین برای افزایش انرژی، کاهش چربی و بهبود عملکرد فوایدی دارد. آنها ممکن است به بهبود حافظه در بزرگسالان مسن، تسکین علائم میگرن و کاهش علائم بیماری پارکینسون کمک کنند. تحقیقات هنوز در مراحل اولیه است، اما رژیم های کتوژنیک و مکمل های MCT ممکن است به بهبود حافظه و عملکرد مغز در افراد مبتلا به بیماری آلزایمر کمک کند. این نوع تمرین در سوزاندن کالری و کمک به کاهش وزن بسیار موثر است. بیماران بطور تصادفی پس از همانند سازی نسبی به دو گروه تقسیم شده که گروه مورد تحت درمان با گاماگلوبولین وریدی به میزان mg/kg/dose 400 هر هفته برای 6-4 ماه و گروه شاهد تحت درمان با رژیم کتوژنیک از نوع مخلوط قرار گرفتند.

ورزش و رژیم کتوژنیک

نتیجه گیری: سختی رژیم کتوژنیک مانع از ادامه دادن رژیم در این بیماران علیرغم نتایج موثر آن می شود. اگرچه بیشتر مطالعات روی کودکان انجام شده است، اما برخی از بزرگسالان مبتلا به صرع نیز نتایج خوبی را با این رژیم مشاهده کرده اند. نفخ باعث کاهش نتایج می شود. کافئین: کافئین می تواند فوایدی برای انرژی ، کاهش چربی و عملکرد آن داشته باشد. در یک مطالعه تصادفی بر روی 102 کودک، 30 درصد از افرادی که رژیم اصلاح شده اتکینز را دنبال کردند، 90 درصد یا بیشتر کاهش تشنج را تجربه کردند. و همچنین عوارض جانبی بسیار کمتری نسبت به کسانی که رژیم کتوژنیک کلاسیک یا رژیم اصلاح شده اتکینز را اتخاذ کردند، تجربه کردند.

در یک مطالعه در سال 2020 روی کودکان مبتلا به صرع مقاوم به درمان، افرادی که رژیم LGIT را به مدت 6 ماه اتخاذ کردند، کاهش تشنج داشتند. رژیم غذایی با اجازه دادن به 10 گرم کربوهیدرات در روز برای کودکان و 15 گرم برای بزرگسالان شروع می شود که در صورت تحمل، احتمال افزایش اندکی وجود دارد. یک بررسی از ۱۳ مطالعه نشان داده است که پیروی از یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات و کتوژنیک برای کاهش وزن طولانیمدت اندکی موثرتر از رژیم کمچربی است. رژیم غذایی او حداقل 90 درصد کالری را از چربی تامین می کند.

زمانی که مصرف کربوهیدرات بسیار کم باشد، کبد کتون تولید می کند. به لطف گلوکونئوژنز، بخشهایی از مغز که به گلوکز نیاز دارند، حتی زمانی که مصرف کربوهیدرات شما بسیار کم است، یک منبع ثابت دریافت میکنند. مغز آنها دو برابر بیشتر از قبل از مطالعه کتون استفاده می کرد. بیماری پارکینسون. یک کارآزمایی کوچک و تصادفی کنترلی، رژیم کتوژنیک را با رژیم کم چربی و کربوهیدرات بالا مقایسه کرد. در یک مطالعه کوچک در سال 2018 که 1 ماه به طول انجامید، افراد مبتلا به بیماری آلزایمر که 30 گرم MCT در روز مصرف می کردند، مصرف کتون مغزشان به میزان قابل توجهی افزایش یافت.

اکثر افراد بسته به سایز بدن باید بین ۱۲۰۰ تا ۲۱۰۰ کالری در روز مصرف کنند. نتیجه این است که فرد در نهایت احساس میکند که تمریناتش فایدهای ندارد و به سختی تمرین میکند زیرا بدن فرد به اندازه کافی کربوهیدرات برای سازگاری با کربوهیدرات دریافت میکند. رژیم های کم کربوهیدرات از طریق فرآیندهایی به نام کتوژنز و گلوکونئوژنز انرژی مغز شما را تامین می کنند. در یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات، کتون ها می توانند تا 75 درصد از مغز را سوخت رسانی کنند.

این یکی از رایج ترین افسانه ها در مورد میزان مصرف کربوهیدرات سالم است . یبوست. یبوست در رژیم های کتوژنیک بسیار رایج است. انواع مختلف رژیم های کم کربوهیدرات و کتوژنیک در کاهش تشنج در کودکان و بزرگسالان مبتلا به صرع مقاوم به رژیم لاغری با جوابدهی سریع و بدون بازگشت تا آخر عمر دارو موثر است. یک مرکز درمانی گزارش داد که 65 درصد از کودکان دچار یبوست شدند. سنگ کلیه. سنگ کلیه غیرمعمول است، اما در برخی از کودکانی که تحت رژیم درمانی کتوژنیک برای صرع هستند، رخ داده است. در یک مطالعه در سال 2008، کودکانی که به مدت 3 ماه با رژیم کتوژنیک تحت درمان قرار گرفتند، به طور متوسط 75 درصد کاهش تشنج اولیه داشتند.

رژیم غذایی کتوژنیک در صرع

در یک مطالعه در سال 2020 بر روی صرع مقاوم به درمان، کودکانی که رژیم کتوژنیک کلاسیک را به مدت 6 ماه اتخاذ کردند، شاهد کاهش 66 درصدی دفعات تشنج بودند. افرادی که رژیم کتوژنیک را اتخاذ کردند، بهبود بسیار بیشتری در درد و سایر علائم غیرحرکتی بیماری پارکینسون مشاهده کردند . اگر هر نوع بیماری دارید، قبل از شروع رژیم کتوژنیک با پزشک خود صحبت کنید. نوع سوم با نام کتوژنیک هدفمند شناخته میشود. بسیاری از محققان بر این باورند که باید آن را دیابت نوع 3 در نظر گرفت زیرا سلول های مغز به انسولین مقاوم می شوند.

شاید شنیده باشید که مغز شما برای عملکرد صحیح به ۱۳۰ گرم کربوهیدرات در روز نیاز دارد. گلیسرول ستون فقرات است که اسیدهای چرب را در تری گلیسیریدها به یکدیگر متصل می کند، شکل ذخیره چربی بدن. وقتی سطح گلوکز و انسولین پایین باشد، کبد شما از اسیدهای چرب کتون تولید می کند. درست است که یک رژیم کم کربوهیدرات پر چرب باعث کاهش وزن می شود، اما حتما عوارضی به دنبال دارد که ممکن است از آن بی خبر باشید. در این قسمت سعی داریم تا به پاسخ سوال رژیم کتوژنیک چیست و انواع آن کدامند؟

رژیم کتوژنیک یک ماهه

افراد به رژیم های کم کربوهیدرات و کتوژنیک به روش های مختلف پاسخ می دهند. بر اساس یک مطالعه در سال 2009، حدود یک سوم از کودکانی که به رژیم غذایی پاسخ میدهند، 90 درصد یا بیشتر کاهش تشنج دارند. رژیم غذایی کتوژنیک تری گلیسیرید با زنجیره متوسط رژیم غذایی (MCT) از دهه 1970 مورد استفاده قرار گرفته است. برخلاف چربی های تری گلیسیرید با زنجیره بلند، MCT ها می توانند برای تولید سریع انرژی یا کتون توسط کبد استفاده شوند. تری گلیسیرید بالا میتواند ریسک حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش دهد؛ اما طبق تحقیقاتی که تاکنون انجام شده این اثر بعد از یک سال شروع رژیم کتوژنیک ناپدید میشود.