چه کاری می توانید انجام دهید تا رژیم های کتوژنیک خود را از تخریب توسط رسانه های اجتماعی نجات دهید؟

برای اینکه بدانیم رژیم کتوژنیک خطرناک است یا خیر، ابتدا باید با طرز کار این رژیم رژیم لاغری با جوابدهی سریع و بدون بازگشت تا آخر عمر غذایی آشنا شوید. عوارض رژیم کتوژنیک چیست؟ همچنین ممکن است رژیم غذایی کتوژنیک را شروع کرده باشد اما به دلایل مختلفی مانند سفت و سخت بودن رژیم کتو، عوارض ناخوشایند و یا رسیدن به وزن ایدهال! اگر رژیم را با گرسنگی اولیه آغاز نکنند، زمان رسیدن به بهبودی نسبی در نیمی از بیماران کمی طولانیتر (۲ هفته) است، اما میزان کاهش تشنجها در درازمدت، تفاوتی ندارد. همچنین رژیم کتوژنیک برای درمان کبد چرب هم نتایج مثبتی نشان داده و میتواند برای از بین بردن چربی کبد مناسب باشد.

بعد از آن برای کاهش وزن مورد آزمایش قرار گرفت و نتایج کوتاه مدت آن مطالعه شد و در حال حاضر مطالعه دقیقی روی رژیم غذایی کتوژنیک طولانی مدت انجام نشده است. نتایج مطالعات اخیر حاکی از آن است که رژیمهای غذایی کم کربوهیدرات احتمال مرگ را در جوانی افزایش میدهد. در موارد خیلی نادر، رژیم های کم کربوهیدرات میتوانند منجر به سنگ کلیه یا مقادیر زیادی اسید در بدن شوند (اسیدوز). آیا میخواهید رژیم غذایی کم چرب داشته باشید؟

خوراکی های مجاز در رژیم کتوژنیک

رژیم غذایی کتوژنیک (بهاختصار رژیم کتو) رژیم غذایی کم کربوهیدرات و پرچربی است که فواید زیادی برای سلامتی دارد. در رژیم کتو اساس رژیم بر کاهش مصرف کربوهیدراتها (فرآوردههای قندی، نشاسته، برنج، نان و… ) و افزایش مصرف پروتئین و چربی است. بهجای کربوهیدرات یا نشاسته، سبزیجات بیشتری سفارش دهید و برای دسر، پنیر میل کنید. مصرف کربوهیدرات را باید بین ۲۰ تا ۵۰ گرم نگهدارید و قند را حذف کنید! به نظر میرسد رژیم های کم کربوهیدرات به شما کمک میکنند تا قند خون شما نسبت به رژیم های دیگر کمتر باشد.

رژیم کتوژنیک و خرما

سردردهای تنشی معمولاً در هر دو طرف سر بروز پیدا میکنند، کوبشی نیستند و کمتر فعالیت معمولی را مختل میکنند. کاهش کربوهیدرات، بدن افرادی را که از رژیم کتو استفاده میکنند در حالت متابولیسمی قرار میدهد که به آن کتوسیس گفته میشود. ولی ما با خوردن سالاد و غذاهای کم کالری تا ابد زنده نخواهیم ماند و تا قدری از رژیم لاغری سختگیرانه مان دست میکشیم فنر فشرده متابولیسم بدن مان رها خواهد شد و بدن ما در وضعیت نرمال هم کالری های بیشتری از ما مطالبه خواهد کرد. Th᠎is artic le has ​been wri tt en by G SA Content Generat​or Demover​si᠎on​.

از آنجا که برخی میوه ها کربوهیدرات بیشتری نسبت به سایر میوه ها دارند، آگاهی از آنکه کدام میوه ها مناسب رژیم کتو هستند و قادرند بدن را در وضعیت کتوزیس قرار داده و به هدف کاهش وزن نائل شوند، امری ضروری و مهم است. توت ها (بری ها) نسبت به سایر میوه ها قند کمتری دارند. استفاده از این رژیم موجب کاهش وزن بیشتری در 3 تا 6 ماه اول نسبت به سایر رژیمهای لاغری میشود. مطالب مرتبط: فواید رژیم کتوژنیک چیست؟ برای استفاده از مطالب وبسایت اهدادارو، داشتن «هدف غیرتجاری» و یا ذکر «منبع» کافیست. در صورت داشتن هر یک از این شرایط، تغییر رژیم را به آرامی و فقط با راهنمایی پزشک انجام دهید.

بیماری پارکینسون: اگرچه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، اما یک مطالعه نشان داد که این رژیم غذایی به بهبود علائم بیماری پارکینسون کمک میکند. همه رژیم ها علاوه بر نفعی که دارند ، عوارضی هم دارند و یا حتی برای بعضی افراد با شرایط خاص توصیه نمی شود. نشان داده شده است که رژیم کتوژنیک سالمتر و هم موثرتر از رژیمهای کم چرب است. اگر بخواهید بدانید که با رژیم کتوژنیک چقدر کم می کنیم؛ باید بگوییم که می توانید امیدوار باشید که در کم ترین مقدار، کاهش وزن ۴ الی ۶ کیلوگرمی را خواهید داشت و در صورتی که وزن اولیه شما قبل از شروع رژیم زیاد باشد، کاهش وزن بسیار زیادتری را خواهید داشت.

رژیم کتوژنیک و تیروئید

البته که اگر شما غذای بسیار چرب بخورید، برایتان ضرر خواهد داشت. اگر شخص دچار بیماری دیابت باشد، با در پیش گرفتن رژیم کتوژنیک، کنترل بهتری روی گلوکز خون خواهد داشت. اما ممکن است در هر رژیم غذایی دچار استپ وزنی شوید، اگر دچار این مشکل شدید پیشنهاد میکنیم مطلبی که درباره استپ وزنی در رژیم کتوژنیک منتشر کردیم را بخوانید. ۳-۱. ۴ گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزنایدهآل در طول روز مصرف نکنید.

برای بهرهمندی از فواید رژیم کتوژنیک باید مصرف کربوهیدرات را سه قانون مضحک درباره کتوژنیک برای لاغری به حداقل رساند. به طور کلی رژیم غذایی کتوژنیک در افراد مبتلا به دیابت تیپ ۲ و همچنین افرادی که اضافه وزن بالایی دارند، روش مناسبی است و تاثیرات شگرفی هم به همراه دارد. همچنین کدو یک جایگزین عالی برای اسپاگتی و سبزیجات دارای ریشه کم کربوهیدرات (مانند جیکاما و شلغم) جایگزین بسیار مناسبی برای سیب زمینی سوخاری یا سرخ کرده هستند. در یک نمونه از رژیم کلاسیکِ کتوژنیک موسوم به «رژیم کتوژنیک امسیتی» از گونهای روغن نارگیل استفاده میشود که غنی از تریگلیسریدهای زنجیرهی متوسط است و نیمی از کالری مورد نیاز را فراهم میکند.

برای آشنایی بیشتر با این رژیم غذایی میتوانید به لینکهای زیر مراجعه کنید. برای این که این عدد به ذهن شما نزدیک شود باید عنوان کنیم که یک موز با اندازه متوسط حدود ۲۷ گرم قند دارد و میزان کربوهیدرات موجود در برخی رژیم های کتوژنیک به اندازه قند موجود در یک عدد موز است. بررسیهای یک مطالعه مروری نشان داد که پیروی از رژیم «کتوژنیک» میتواند به بهبود عوارض سندرم تخمدان پلیکیستیک و باروری افراد مبتلا به این سندرم کمک کند. بررسیهای یک مطالعه مروری نشان داد که پیروی از رژیم خاص میتواند به بهبود عوارض سندرم تخمدان پلیکیستیک و باروری افراد مبتلا به این سندرم کمک کند.

چالش دو هفته ای رژیم کتوژنیک

به یک ترازو آشپزخانه هم نیاز دارید تا مقدار مناسب هر ماده غذایی رو وزن کنید. شما میتوانید نوشیدنیهای شیرین شده که در ادامه آمدهاند را به مقدار متعادل در روز بنوشید. رژیم غذایی کتوژنیک مبتنی بر دریافت کربوهیدرات کم و چربی بالاست تا بدن مجبور شود به جای قند، چربی بسوزاند. این رژیم محتوی مقدار بسیار کمی کربوهیدرات، مقدار متوسطی پروتئین و مقدار زیادی چربی است. اگر تخم مرغ یا کرم قبل از شستشو اندازه گیری شود، مقدار کمی از بین می رود.

رژیم کتوژنیک بر پایه Mct

رژیم کتوژنیک تلگرام اگرچه به اندازه ویتامین C یا D مورد توجه قرار نمی گیرد، بدن شما برای تشکیل گلبول های قرمز به ویتامین B12 نیاز دارد. برای شروع هرگونه رژیم لاغری پیشنهاد می شود تا بدن خود را آنالیز کنید و از ترکیب بدن یاBMI بدن خود آگاه شوید تابا توجه به آن به اندازه مطلوب وزن کم کنید نه بیشتر و نه که باعث شل شدن پوست شود و یا کمتر که باعث از بین رفتن انگیزه شود. رژیم غذایی کتوژنیک چطور عمل میکند؟ رژیمهای غذایی پرچرب مانند رژیم کتوژنیک، ممکن است سطح کلسترول را افزایش دهند و برخی مطالعات نشان میدهد که رژیم کتو خطر ابتلا به دیابت را نیز افزایش میدهند.

در رژیم کتوژنیک چقدر بخوریم رژیم پرچرب کتوژنیک یا رژیم کم چرب؟ یکی دیگر از عوارض جانبی این رژیم “آنفولانزای کتو” است که ممکن است موجب سردرد، ضعف، تحریک پذیری، بوی بد دهان و خستگی شود. درباره فواید و عوارض جانبی رژیم کتوژنیک مطالبی منتشر شده است که در ادامه لینک آنها را اضافه کردهایم. کتون ها محصولات جانبی چربی سوزی هستند و می توانند به عنوان سوخت مورد استفاده قرار گیرند. از آنجایی که اسیدهای آمینه برای ساخت پروتئینها (که برای رشد و ترمیم بافتهای بدن ضروری هستند) مورد نیازند، نمیتوان از آنها، تنها برای تولید گلوکز، بهره جست. نور خورشید و برخی از مواد غذایی سبب تامین این ویتامین در بدن می شوند.

مشاهده برنامه رژیم غذایی مناسب تنها با یک کلیک. شروع یک رژیم کتوژنیک – یا بازگشت به رژیم غذایی عادی پس از آن – در صورتی که چاقی به دلیل بیماریهایی مانند دیابت، بیماری قلبی یا فشار خون بالا باشد، می تواند مسئله ساز باشد. اطمینان حاصل کنید که با منابع چربی باکیفیت مانند روغن مغز اکتان C8 MCT که به سرعت به انرژی کتون تبدیل میشود و سطح کتون را افزایش میدهد، به بدنتان نیاز دارید. رژیمهای کتوژنیک، که هم میزان ترشح انسولین و هم مقدار مورد نیاز انسولین را کاهش میدهد، ممکن است به همراه سایر تغییرات در سبک زندگی، مانند ورزش و کاهش وزن، به درمان این بیماری کمک کند.

اما وقتی بدن شما چربی می سوزاند، ترکیباتی به نام کتون ایجاد میکند و اگر به دیابت، به خصوص نوع ۱ مبتلا هستید، مقدار زیاد کتون در خون میتواند شما را بیمار کند. رژیمی است که بدن را وادرا میکند تا ترکیبانی به نام کتون بادی را وارد خون کند. دانشمندان در مورد مکانیسم این اثر مطمئن نیستند، اما ممکن است کتونهایی که بدن شما هنگام تجزیه چربی برای تولید انرژی ایجاد میکند، از سلولهای مغز شما در برابر آسیب محافظت کنند. دربخش بعدی در مورد این که ورزش کردن چقدر میتونه به کاهش وزن شما در کنار رژیم کمک کنه، توضیح دادیم.

رژیم کتوژنیک و چربی خون

احتمالا برای استفاده از این رژیم غذایی و پیروی از روش آن به راهنمایی پزشکی نیاز دارید. روش های مختلفی برای ایجاد کتوز و تبدیل چربی به کتون برای تامین انرژی وجود دارد. در زمانی که گلوکز خون کم است بدن شروع می کند چربی های ذخیره ای را به مولکول هایی تبدیل میکند که کتون بادی نام دارند و به این فرآیند کتوزیس میگویند. بله، آن کتواسیدوز نام دارد. اما اگر شما مبتلا به دیابت تیپ ۲ نیستید و اضافه وزن خیلی بالایی هم ندارید؛ میتوانید رژیم غدایی کتوژنیک ملایم تری را انتخاب کنید که محدودیت کربوهیدرات آن خیلی زیاد نباشد.