چاپ بیست‌وهشتم «صدسال تنهایی» عرضه شد برنامه‌ریزی برای تجدیدچاپ «دانه زیر برف»


به گزارش ()، انتشارات امیرکبیر در ماهی که گذشت با تجدیدچاپ چندین و چند اثر مهم و خواندنی، در بازار کتاب حضور پیدا کرده است.

یکی از برنامه‌های جدی انتشارات امیرکبیر در سال‌های اخیر، تجدیدچاپ آثار ارزشمندی است که سالها در آرشیو این نشر مهم و معتبر وجود داشته است.

در همین راستا در مردادماهی که گذشت، آثار متعددی در امیرکبیر تجدیدچاپ و به بازار نشر عرضه شدند.

از جمله مهم‌ترین آثار در حوزه داستان و رمان که در مرداد 1402 در امیرکبیر به چاپ مجدد رسید، باید به کتاب مشهور «صد سال تنهایی» اثر گابریل گارسیا مارکز اشاره کرد. امیرکبیر چاپ 28 این کتاب را به تازگی با ترجمه زنده‌یاد بهمن فرزانه به بازار عرضه کرده است.

 از دیگر کتاب‌های تجدیدچاپ شده در حوزه داستان و رمان در انتشارات امیرکبیر، می‌توان به «ماه پنهان است» اثر جان اشتاین‌بک و «اورلاندو» اثر ویرجینیا وولف اشاره کرد.

در حوزه تاریخ و اندیشه، امیرکبیر در هفته‌های اخیر کتاب «شیخ فضل‌الله نوری و مشروطیت» اثر مهدی انصاری را به چاپ هشتم رسانده است. «تاریخ فلسفه اسلامی، از آغاز تا درگذشت ابن رشد» اثر هانری کربن نیز از دیگر آثاری است که در هفته‌های اخیر در امیرکبیر تجدیدچاپ شده است.

انتشارات امیرکبیر در سالهای اخیر، تلاش کرده آثار اساتید حوزه ادبیات و تاریخ را با شکل و شمایلی تازه و با قیمت مناسب به دست مخاطبان برساند.




از این جمله باید از عبدالحسین  زرین‌کوب نام برد که کتاب «جست‌وجو در تصوف ایران» به قلم او، به‌تازگی در امیرکبیر به چاپ 16 رسیده است.

همچنین، امیر کبیر در یک ماه اخیر به مناسبت‌های ماه‌های محرم و صفر نیز نیم‌نگاهی داشته و چندین اثر را در این زمینه تجدیدچاپ کرده است.

تجدیدچاپ چند کتاب از مرضیه محمدزاده، پژوهشگر حوزه دین، از جمله کتاب «مقتل امام حسین (ع) براساس متون کهن» از موارد مثال‌زدنی در این موضوع است. کتاب دیگری که در موضوع شهادت امام حسین (ع) در امیرکبیر تجدیدچاپ شد، «زینب، بانوی قهرمان کربلا» است که به قلم یک بانوی غیرشیعه مصری، عایشه بنت‌الشاطی و با ترجمه‌ای از شاعر نامدار آیینی، زنده‌یاد حبیب‌الله چایچیان (حسان) عرضه شده است.

انتشار چاپ 24 کتاب «نگاهی به تاریح جهان» اثر جواهر لعل نهرو، چاپ 44 کتاب «اسرار خوراکی‌ها» به قلم دکتر غیاث‌الدین جزایری، چاپ هشت کتاب «درباره علم شناختی» اثر جواد حاتمی  از دیگر فعالیت‌های امیرکبیر در حوزه نشر، در روزهای اخیر هستند.

انتشارات امیرکبیر همچنین قصد دارد تعدادی از رمان‌های بزرگ و ماندگار ادبیات جهان را با شکل و شمایلی جدید به بازار نشر عرضه کند که در این راستا، به تازگی رمان مشهور «دانه زیر برف» اثر اینیاتسیو سیلونه را به مناسبت سالروز درگذشت این نویسنده شهیر ایتالیایی با یونیفرمی تازه تجدیدچاپ کرده است.

این کتاب از ابتدای هفته آینده در فروشگاه‌های امیرکبیر در تهران و سایر کتابفروشی‌های معتبر کشور پخش خواهد شد.