این میان وعده های گیاهی با پروتئین بالا را برای بهبودی امتحان کنید


اچاگر شما گیاهی می خورید و برای بهبودی پس از اختلال خوردن یا اختلال در خوردن کار می کنید، میان وعده ها و وعده های غذایی وگان پروتئین Igh ضروری است. خوردن یک رژیم غذایی گیاهی می تواند برآوردن نیازهای غذایی شما را دشوارتر کند، به خصوص اگر در حال بهبودی از یک اختلال خوردن هستید. بسیاری از غذاهای ریکاوری به محصولات حیوانی مانند لبنیات و تخم مرغ برای کمک به تامین کالری و نیازهای تغذیه ای متکی هستند.

از آنجایی که استفاده از گیاه می تواند شکل دیگری از محدودیت باشد، می تواند نگرانی هایی در مورد این انتخاب رژیم غذایی و سبک زندگی در دوران نقاهت وجود داشته باشد. این می تواند به این معنی باشد که شما باید حجم بیشتری غذا بخورید یا روی طیف محدودتری از غذاها تمرکز کنید، اما این بدان معنا نیست که نمی توانید گیاهخوار باشید و بهبود پیدا کنید. این چیزی است که باید با تیم درمانی خود صحبت کنید و در مورد اینکه آیا برای شما مناسب است یا خیر فکر کنید. خوشبختانه، گزینه‌های زیادی برای میان‌وعده‌های گیاهی، وعده‌های غذایی پر کالری و جایگزین‌های غذای گیاهی برای حمایت از بهبودی شما وجود دارد. فقط کمی فکر و برنامه ریزی می خواهد.

میان وعده های گیاهی با پروتئین بالا برای بهبودی

میان وعده های گیاهی با پروتئین بالا

میان وعده ها قطعا بخش مهمی از بهبود اختلالات خوردن هستند. آنها می توانند به شما کمک کنند تا نیازهای انرژی و تغذیه ای را برآورده کنید که می تواند در طول دوره بهبودی بیشتر باشد. خوردن کم و اغلب می تواند راحت باشد و اگر با وعده های غذایی بزرگتر مشکل دارید می تواند کمک کند. برنامه ریزی در میان وعده های گیاهی با پروتئین بالا می تواند در اینجا کمک کند.

بنابراین چگونه باید یک میان وعده گیاهی با پروتئین بالا را برنامه ریزی کنید؟ سعی کنید میان وعده هایی متشکل از دو یا چند گروه غذایی داشته باشید تا یک میان وعده رضایت بخش و مقوی داشته باشید. به عنوان مثال افزودن آجیل به قسمتی از میوه یا پنیر گیاهی با کراکر.

یادآوری آن گروه های غذایی:

1. میوه و سبزیجات.

2. پروتئین: تمام مغزها، تمام دانه ها، هوموس، لوبیا و حبوبات (نخود، لوبیا ادامام، عدس)، دانه های جوانه زده، توفو، تمپه، کره آجیل، مخمر تغذیه ای، پروتئین نخود، کینوا.

3 کربوهیدرات: سیب زمینی، محصولات نان، جو، غلات کامل، ذرت بو داده، پاستا، برنج.

4. غذاهای کلسیمی: میلک گیاهی/ماست، توفو سفت، جو آماده غنی شده (مانند ریدی برک)، کلم پیچ، دانه کنجد، تاهینی، تمپه

5. چربی ها و قندها.

ایده های میان وعده وگان با پروتئین بالا:

هنگامی که در حال برنامه ریزی میان وعده های وگان با پروتئین بالا هستید، سعی کنید حداقل 2 گروه از این گروه های غذایی را در هر میان وعده بگنجانید. این در هر زمان به طور کامل کار نمی کند، این نیز خوب است، اما ایده خوبی است که در صورت امکان از آن استفاده کنید.

به عنوان مثال: سبزیجات را با پروتئین یا میوه را با یک غذای کلسیمی همراه کنید.

  • 3-5 کراکر سبوس دار/جو دوسر با پنیر گیاهی
  • 1 قاشق غذاخوری هوموس و سبزیجات همراه با پاشیدن دانه
  • فلاپ جک وگان خانگی
  • 2 قاشق غذاخوری گرانولا و 100-150 گرم ماست سویا/گیاه
  • 1 سیب با 2 قاشق چایخوری کره بادام زمینی پاشیده شده است
  • 30 گرم بلغور جو دوسر پخته شده با میلک گیاهی، روی آن دانه ها
  • “مورچه ها روی یک کنده”. نوارهای بالای کرفس با کره بادام زمینی و کشمش در بالا.
  • نخود تفت داده شده با پنیر گیاهی
  • نان تست را با تاهین یا کره آجیل و موز پخش کنید
  • 1 ظرف رامکین یا یک مشت بزرگ لوبیا ادامه
  • 1 مشت بزرگ آجیل و دانه مخلوط
  • جعبه اسنک خود را با میوه، آجیل/دانه و چیزهای شیرین درست کنید. به عنوان مثال: تمشک، شکلات تلخ و بادام
  • پاپ کورن و یک لیوان میلک سویا
  • اسموتی توت را با پودر پروتئین یا ماست سویا درست کنید
  • توپ های انرژی زنجبیل
  • خمیر قارچ روی کراکر

چگونه تغذیه غذاهای گیاهی خود را افزایش دهیم

وعده‌های غذایی گیاهی و گیاهی گاهی اوقات می‌توانند کالری کمتری نسبت به غذاهای حیوانی داشته باشند. علاوه بر این، در صورت بهبودی از یک اختلال خوردن، به دلیل متابولیسم، نیاز انرژی شما ممکن است بیشتر باشد. به همین دلیل، ممکن است لازم باشد راه‌های افزایش کالری در وعده‌های غذایی خود را راهبردی کنید. برخی از موارد زیر را امتحان کنید:

  • افزودن محصولات چرب تر مانند شیر نارگیل و کرم های گیاهی به وعده های غذایی. این برای کاری، سوپ، ریزوتو و کاسرول خوب کار می کند.
  • آجیل و دانه ها را روی ظرف ها بپاشید. به عنوان مثال سیب زمینی سرخ کرده، سالاد، فاهیتا و حتی سوپ را هم بزنید.
  • مطمئن شوید که مقدار کافی از غذاهای نشاسته ای دارید. این گروه غذایی شامل: نان، برنج، ماکارونی، کوسکوس و غلات، رشته فرنگی و سیب زمینی است.
  • اگر به بخش های کوچک عادت دارید، به آرامی به سمت قسمت های بزرگتر حرکت کنید. به یاد داشته باشید که اگر مصرف خود را محدود کرده اید، بدن شما در واقع می تواند به تغذیه اضافی برای بهبودی نیاز داشته باشد.
  • اگرچه سبزیجات مهم هستند، اما مطمئن شوید که آنقدر سبزیجات را پر نکنید تا جایی برای غذاهای دیگر نداشته باشید. آنها در معده شما حجم می گیرند.
  • همراه غذا یک لیوان آب میوه میل کنید یا میلک بکارید.
  • هر روز یک دسر اضافه کنید. این می تواند به شما کمک کند مطمئن شوید که برخی از آن غذاهای سرگرم کننده را نیز در روز خود می خورید.
  • صبحانه و ناهار بزرگ‌تری میل کنید – لازم نیست وعده عصرانه شما تنها وعده غذایی اصلی باشد.

ایده های وعده غذایی وگان با پروتئین بالا

در زیر چند الهام از دستور پخت را به اشتراک گذاشته ام که امیدوارم به شما در یافتن وعده های غذایی گیاهی با پروتئین بالا کمک کند.

ایده های ناهار وگان با پروتئین بالا:

این فلفل های شکم پر باید از قبل درست شوند، اما در یک ناهار بسته بندی شده دوست داشتنی هستند و می توانید یک دسته درست کنید و آنها را فریز کنید.

در اینجا یک سوپ لوبیا مکزیکی مغذی برای آن روزهای سردتر آورده شده است. یک رول کناری اضافه کنید.

کاسه های کینوا برای ناهار بسیار خوشمزه هستند و می توانید مواد مورد علاقه خود را برای تهیه آن به آن اضافه کنید.

ایده های شام وگان با پروتئین بالا:

گاهی اوقات تغییر نوع ماکارونی که استفاده می کنید می تواند کمک کننده باشد، مانند این ماکارونی عدس با تمپه و اسفناج

ماک و پنیر سس بادام هندی چیزی است که من هنوز امتحان نکرده ام اما به نظر خوشمزه می رسد.

این کاری بادمجان و سیب زمینی شیرین فوق العاده لذیذ است و می توان آن را به تنهایی با برنج سرو کرد و یا نان خانگی هم اضافه کرد.

یا این کاری تای وگان مبتنی بر نخود را برای یک وعده غذای خوشمزه و خوشمزه امتحان کنید.

پخت ماکارونی پستو سوسیس گیاهی یک غذای خانوادگی عالی برای تهیه است.

این سالاد کینوا مدیترانه ای را برای یک گزینه تابستانی امتحان کنید و برای ناهار روز بعد مواد اضافی درست کنید!

جایگزین های غذای گیاهی

گاهی اوقات، جایگزینی یک وعده غذایی می تواند بخش بسیار مفیدی از رژیم غذایی شما باشد. توجه داشته باشید، منظور ما از رژیم غذایی، تمام غذاها و نوشیدنی‌هایی است که مصرف می‌کنید، نه اینکه در رژیم غذایی قرار بگیرید.

ما تمایل داریم جایگزین های غذایی را به عنوان شیک در نظر بگیریم، اما آنها می توانند به اشکال دیگر مانند بارها یا سوپ ها نیز باشند. اینها را می توان خرید یا خانگی. جایگزین های وعده های غذایی باید نسبت به اندازه یا حجمشان کالری متراکم باشند.

اولین چیزی که باید بدانید این است که بین جایگزینی وعده غذایی و مکمل غذایی تفاوت وجود دارد. مکمل های غذایی برای مصرف در کنار غذا یا به عنوان میان وعده طراحی شده اند. بسته بندی را دوباره بررسی کنید تا ببینید آیا محصول به عنوان جایگزین وعده غذایی یا مکمل غذایی طراحی شده است تا مطمئن شوید که به اندازه کافی غذا می خورید.

مراقب مکمل های غذایی و جایگزین های غذایی باشید. اینها برای حمایت از رژیم غذایی شما طراحی شده اند، اما شما در حالت ایده آل می خواهید رژیم غذایی متنوعی همراه با غذاهای کامل داشته باشید. اگر با یک متخصص تغذیه کار می‌کنید، آنها می‌توانند به شما توصیه کنند که چگونه آن را در روز خود به‌گونه‌ای که از بهبودی شما حمایت می‌کند، تطبیق دهید.

جایگزین‌های غذایی و مکمل‌های غذایی در صورت استفاده صحیح می‌توانند:

  • به شما کمک می کند تا کالری مورد نیاز خود را برآورده کنید
  • اگر برای خوردن وعده های غذایی زیاد مشکل دارید، حمایت کنید
  • طیف وسیعی از مواد مغذی را فراهم کنید
  • مبارزه با سوء تغذیه

شیک های جایگزین غذای گیاهی:

این شیک های جایگزین غذای گیاهی از توصیه های NHS گرفته شده است. آنها از موادی مانند خامه نارگیل، بستنی گیاهی، خرما، شربت و کره بادام زمینی برای افزایش کالری برای نوشیدنی رضایت بخش و حمایت کننده استفاده می کنند. نیازی نیست نگران گنجاندن این مواد کالری بالاتر در شیک ها و اسموتی های خود باشید. بدن واقعاً برای بهبودی به آنها نیاز دارد.