ویژه‌نامه‌ای برای شاعر و نویسنده فقید کرمانشاهی منتشر شد



به گزارش خبرنگار () در ایلام، سومین شماره فصلنامه فرهنگی و ادبی دوزبانه «واده‌نگ کورد»؛ با ویژه‌نامه‌ای برای محمد شِکری(آرش)، شاعر و نویسنده فقید کرمانشاهی منتشر شد.
 
این شماره از فصلنامه که در استان‌های ایلام، کرمانشاه،کردستان،آذربایجان غربی توزیع می‌شود، صفحاتی به این نویسنده، منتقد و شاعر کرمانشاهی اختصاص داده شده است.
 
این ویژه‌نامه با عنوان (آرش تاق‌وه‌سان در سرزمین شعر و داستان) توسط مرتضی حاتمی، نویسنده و روزنامه‌نگار و دبیر سرویس استان کرمانشاه این فصلنامه گردآوری و با آثار و نوشته‌هایی از استاد محمدعلی سلطانی، سیدقاسم ارژنگ‌صحنه، محمدجواد عبدی، محمدامین مروتی، محسن احمدوندی، مرتضی حاتمی و اشعاری از زنده یاد شکری در 15 صفحه منتشرشده است.
 
دبیر این ویژه‌نامه در سخن اول چنین نوشته: «محمد شکری (آرش کرمانشاهی) از شخصیت‌های فرهنگی و ادبی و رسانه ای استان کرمانشاه بود که سال‌ها برای بالندگی و تعالی ادبیات داستانی و شعر در استان کرمانشاه تلاش کرد و دغدغه‌مند تلاش بسیار داشت. تلاش‌های او در این راستا برای تاریخ فرهنگ و ادبیات کرمانشاه مغتنم و قابل احترام است و می‌توان بارها کارنامه ادبی‌اش را بازخوانی و لایه‌هایی پنهان از جهان‌بینی و بینش فردی و اجتماعی‌اش را واکاوی کرد و به قدرت کلام و ساختار آثار و اندیشه‌هایش در آثارش پی برد.
 
دریافت‌های عمیقش از «حافظ» و دغدغه‌هایش در تکنیک و محتوا و نثر در ادبیات داستان و ارائه مقاله ارزشمند (نگاهی به:ساختار رئالیسم هنرمندانه) عنوانی که برای (رئالیسم جادویی) ترجیح و پیشنهاد داده بود، سختکوشی‌های رسانه‌ایش در دهه هفتاد و بازکردن فضایی مناسب برای انتشار و انعکاس آثار فاخر ادبی و همت جدی در نگارش داستان‌های تکنیکی، می‌تواند بخش‌هایی از تلاش او در ساحت فرهنگ و ادب استان کرمانشاه را نشان دهد.
 

محمد شکری شاعر، منتقد و نویسنده متخلص به (آرش کرمانشاهی) پنجم تیرماه سال جاری در سن 80 سالگی در کرج درگذشت و در باغ فردوس شهر کرمانشاه به خاک سپرده شد.

 

به گزارش ، فصلنامه واده‌نگ کورد، به صاحب‌امتیازی و مدیرمسئولی یاسر بابایی، نویسنده، ناشر و روزنامه‌نگار به همت انتشارات نیشتِمان منتشر می‌شود و این شماره در 82 صفحه و به قیمت 80 هزار تومان با موضوعات فرهنگی، هنری، ادبی و اجتماعی منتشر شده است.