نکاتی برای روز کریسمس با اختلال خوردن


آدر راهنمای بقای کریسمس من توضیح داده شده است، داشتن یک اختلال خوردن در کریسمس می تواند زمان طاقت فرسایی باشد. غذای زیادی در اطراف وجود دارد و انتظار دارید که در خارج از روال معمول خود زیاده روی کنید و غذا بخورید.

آیا برای غذا خوردن در روز کریسمس استراتژی دارید؟ در اینجا بهترین نکات من برای مدیریت در روز بزرگ است:

صبحانه مطمئن تری بخورید

داشتن 3 وعده غذایی در روز که احساس می کنید خارج از منطقه راحتی خود هستید، می تواند فوق العاده سخت باشد. شروع روز تعطیل با یک وعده غذایی که عادت به خوردن آن دارید می تواند به شما کمک کند احساس آرامش و راحتی بیشتری داشته باشید. برای آنچه خواهید داشت برنامه ریزی کنید و اگر دور هستید آن را با خود ببرید.

البته مگر اینکه واقعاً آن صبحانه جشن را دوست داشته باشید، در این صورت بعداً یک وعده غذایی سبک امن تر برای آن انتخاب کنید.

از میان وعده ها استفاده کنید

اگر قرار است ناهار دیرتر باشد (که در روز کریسمس کاملاً معمول است)، پس یک یا دو میان وعده بخورید. رعایت 3 وعده غذایی و 3 میان وعده در روز حتی در روز کریسمس بسیار مهم است. در نظر بگیرید که از کسی بخواهید که به شما در قضاوت میان وعده ها و برنامه ریزی آنها کمک کند. برخی از ایده های میان وعده کریسمس را می توانید در اینجا پیدا کنید. تنقلات شما ممکن است شامل غذاهای کریسمس مانند کلمانتین و کیک چرخ کرده یا آجیل باشد، یا می تواند غذاهای «روزانه» مانند کراکر، سبزیجات و هوموس باشد. از جابجایی سفارش غذای خود نترسید. مهم است که همچنان بدن خود را تغذیه کنید و به گرسنگی خود نیز احترام بگذارید.

همچنین ایده خوبی است که قبل از خواب یک میان وعده سبک (غلات و شیر، پنیر و کراکر، میوه و ماست) میل کنید، اگر این کار به افزایش سطح گرسنگی شما کمک می کند، ممکن است احساس کنید در طول روز بیشتر غذا خورده اید، اما وعده های غذایی منظم. و تنقلات بسیار کلیدی هستند.

چگونه در وعده غذایی کریسمس مدیریت کنیم

سعی کنید تا آنجا که می توانید از قبل برای وعده غذایی کریسمس آماده شوید و به نکاتی فکر کنید که به شما کمک می کند تا با این کار کنار بیایید، این می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • – از قبل بفهمید چه غذایی تهیه می شود و با افراد حامی خود بحث کنید که قصد دارید چه چیزی بخورید. شما مجبور نیستید همه چیز را داشته باشید.
  • – در نظر بگیرید که بعد از سرو غذا از روی میز غذا بردارید تا به حداقل رساندن اضطراب کمک کنید.
  • – داشتن موسیقی روی میز یا حواس پرتی مانند مسابقه.
  • – با کسی بنشینید که به خوبی می شناسید و از شما در طول وعده غذایی حمایت می کند.
  • – یک مکان امن برای حرکت پس از آن داشته باشید، احساس نکنید که نیازی به ماندن پشت میز ندارید. شاید یک مبل برای خم شدن، اما خود را ایمن نگه دارید
  • – اگر میل به پاکسازی دارید، سعی کنید 20 دقیقه در کنار جمع باشید و از دستشویی دور بمانید، بدانید که این هوس برطرف خواهد شد.
  • – بعد از غذا یک فعالیت آرامش بخش برنامه ریزی کنید تا به مدیریت هر گونه افکار و اضطراب کمک کند.
  • – داشتن لیستی از شروع کننده های مکالمه برای منحرف کردن صحبت از غذا.

لذت بردن از غذاهای سرگرم کننده به راحتی

انتخاب کنید که از چه غذاهای سرگرم کننده ای لذت می برید، یا به خودتان فشار بیاورید که از آن لذت ببرید. این یک بخش عادی از غذا و کریسمس است. در حالی که می تواند احساس ترسناکی داشته باشد و اضطراب را برانگیزد، بخش کلیدی بهبودی، خوردن آن غذاهای ترسناک نیز هست. برنامه‌ریزی از قبل ممکن است به شما کمک کند که کنترل بیشتری داشته باشید – به غذاهایی که واقعاً می‌خواهید بنوشید، در کدام وعده غذایی، با چه کسانی میل کنید فکر کنید و از اطرافیانتان حمایت بخواهید.

نه گفتن به برخی غذاها خوب است، اما همچنین مهم است که از برخی غذاهای سرگرم کننده نیز لذت ببرید. تعادل خود را بین مراقبت از خود و لذت بردن از جشن ها پیدا کنید.

مدیریت انتظارات

به استفاده از ابزارها و استراتژی های معمول خود برای کمک به مدیریت افکار ناراحت کننده و اضطراب ادامه دهید. اجازه ندهید روال های کریسمس یا دیگران مکانیسم های عادی مقابله شما را تغییر دهند – اینها برای کمک به شما آمده اند. ژورنال نویسی، مدیتیشن، کار نفس کشیدن، استفاده از جملات تاکیدی مثبت و قالب بندی مجدد افکار همگی می توانند استراتژی های خوبی برای استفاده باشند.

به یاد داشته باشید، لازم نیست همیشه احساس شادی کنید – ناراحتی، ناامیدی یا مضطرب بودن اشکالی ندارد. کریسمس می تواند چالش برانگیز باشد!

استراتژی های اضافی

از قبل یک تمرین را در نظر بگیرید: این می تواند شامل تجسم آنچه می خورید یا امتحان کردن برخی از غذاها باشد.

ترتیبی دهید که برخی از غذاها را از میز اصلی دور نگه دارید – با نگه داشتن برخی غذاها و ظروف روی پیشخوان آشپزخانه، می توانید مقداری از غذا را کاهش دهید.

با در نظر گرفتن این موضوع، با خود مهربان باشید و انتظار نداشته باشید که یک روز “عالی” داشته باشید (کریسمس به ندرت اتفاق می افتد!). از این نکات برای کمک به بهبود کریسمس و حمایت از مسیر بهبودی خود استفاده کنید.