برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه کودکان همزمان با هفته کودک



حسین رحمانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار () در زنجان با اشاره به شعار «بچه ­ها به سمت قله»، که شعار امسال هفته کودک شورای فرهنگ عمومی است، اظهار کرد: این نهاد نهاد در سالیان اخیر توجه ویژه و خاصی به حوزه کودک در سطح رسانه داشته است و برنامه‌های شاخصی در حوزه کتاب تولید کرده است.

وی همچنین از راه‌اندازی بخش ویژه کودک در کتابخانه‌های عمومی خبر داد و افزود: هدف از تأسیس این بخش، ارائه خدمات به کودکان است.

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر نیمی از اعضای کتابخانه‌های عمومی استان را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند، گفت: زیاد بودن تعداد اعضا در این بخش اهمیت توجه و رسیدگی بیشتر به این بخش را نشان می‎دهد.

رحمانی‌زاده در ادامه با اشاره به برخی از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته کودک گفت: با استفاده از ظرفیت کتابخانه‌های عمومی این برنامه‌ها در نقاط مختلف استان اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: در کتابخانه «شیخ عبدالکریم زنجانی» کارگاه آموزش نقالی و پرده‌‌خوانی ویژه اعضای کودک و نوجوان تدریس یاشار اسکندری ناجی، کارگردان نمایش‌های آیینی برگزار می‌شود.

رحمانی‌زاده بیان کرد: نقالی و پرده خوانی یکی از سنن فرهنگی و تاریخی است که بر پایه ادبیات شفاهی شکل گرفته است و نقش بسیار مهمی در انتقال مفاهیم و معانی تاریخی دارد.

دعوت از نویسندگان و شاعران حوزه کودک، تصویرگران و ناشران این حوزه برای حضور در جمع مخاطبان، برگزاری برنامه‌های گفتگو محور، طراحی بازی با محوریت کتاب، اجرای سرود، برگزاری تئاتر، نمایشنامه­‌خوانی، اجرای رویدادهای مختلف هنری از جمله کاریکاتور، نقاشی، رنگ­ آمیزی نیز از سایر برنامه‌هایی است که در هفته کودک توسط کتابخانه‌های عمومی اجرا می‌شود.